NERtelenítő blog

NERtelenítő blog

Te komolyan nem akarsz szavazni még most sem?!

Hogyan ejtsük bele a notórius "nemszavazókat" a gondolkodóba?

2018. március 28. - sorsügynök

Kezdem azzal, hogy én nem tartozom azok közé, akik szigorúan helytelenítik, ha valaki nem vesz részt egy parlamenti választáson vagy népszavazáson. Tiszteletben tudom tartani az álláspontodat, mert szerintem egy többé-kevésbé működő demokráciában teljesen elfogadható az is, ha az emberek bizonyos hányada nem él a választójogával. Ahol a választási rendszer a lehetőségeken belül igazságos, a választható pártok nem él(het)nek vissza a játékszabályokkal, és a választási lehetőségek egyike sem egy autoriter, már-már diktatórikus rendszer, ott nyugodtan tartózkodhatnak mindazok, akik nem érdeklődnek a politika iránt. Sőt, tulajdonképpen egy tisztességes lépés a részükről, hogy elismerik a hozzá nem értésüket, tájékozatlanságukat, s azokra bízzák az eredményt, akik kellően felkészültnek érzik magukat a felelősségteljes döntéshez.

Csakhogy... 2018-ban Magyarországon a legkevésbé sem állnak fenn ilyen ideális körülmények, az említett jellemzők mindegyikének épp az ellenkezője érvényes sajnos. Nekünk most nem elég a legszimpatikusabb politikusra vagy a legelfogadhatóbb pártprogramra voksolnunk, s a lehetséges következmények sem olyasmik lesznek, hogy az egészségügyre vagy autópályákra költünk majd többet, hogy az oktatás ingyenességét terjesztjük ki vagy a segélyezettek körét bővítjük. Az előttünk álló választás messze túlmutat az ilyesmi részleteken: arra irányul, hogy maradjon-e az évek óta következetesen épített mutyizós, kiskirályos, gyűlöletkeltő, hazudozó, agymosó, a polgárait egymás ellen fordító rendszer, vagy ideje teret engednünk végre valami egészen másnak!

Ez pedig csak egy egészen egyszerű eldöntendő kérdés, amelyre minden gondolkodni tudó embernek kell, hogy legyen válasza. Még azoknak is, akik a lehető legtávolabb érzik maguktól a politikát.
nemszav.jpgHiszen mindenki látja a gyűlöletkeltő plakátok folyamatos áradatát, mindenkinek feltűnnek a környezetéből külföldre távozók tucatjai, s mindenki érzi az állandó, indokolatlan harci hangulatot, mintha valami "agresszív kismalacok országa" lennénk. Nem kell a politikával foglalkozni, nem kell egyetlen TV híradót sem megnézni, elég csak néha kilépni az utcára. És mindez csak a nyilvánvaló, eltitkolhatatlan része mindannak, ami miatt mind többen gondolják úgy, hogy nálunk nem egyszerűen rossz, hanem egyenesen katasztrofális irányba mennek a dolgok. (Örülj, ha nem látsz belőle többet!)

Április 8-án valójában arról kell véleményt nyilvánítanunk, hogy ilyen országban akarunk-e élni továbbra is, vagy inkább valami egészen másmilyenben. Mondjuk egy tisztességes, igazságos, haladó, modern, nyitott, elismert – azaz cool Magyarországon. (Vagy legalább egy olyanban, amely határozottan ilyen irányba tart.) Hogy ez a Fidesz esetleges elzavarásával azonnal elkezd megvalósulni, azt sajnos nem lehet garantálni. Azt viszont mindenképp, hogy a maradásukkal a helyzet még a jelenleginél is sokkal rosszabb lesz, hiszen nyolc éve láthatjuk nap mint nap, hogy mindig és mindennél van lejjebb.

Persze kellemetlen, hogy a biztos rosszat, az egyértelműen lefelé ívelő pályát csak egy olyanra cserélhetjük, ami talán jobb lesz, s talán felfelé tart majd, de a jelenlegi helyzetben nincs más választásunk. Esetleg ha megálljt parancsoltunk volna a dolgok elfajulásának már évekkel ezelőtt... De nem tettük. (Többen ugyebár nem is foglalkoztunk a politikával, akik meg igen, azok – több százezred-magukkal – épp nem értek rá kitartóan tömegtüntetni.) Így mostanra csak ez az opciónk maradt, azonban ne feledjük, hogy ez is jóval több a semminél! Ha ezt is elbaltázzuk, legközelebb talán csak egy orosz mintájú színjáték-szavazáson próbálkozhatunk, borítékolható végeredménnyel. 

Végül pedig hadd írjak egy számodra talán meglepőt. A Fidesznek a 2010-es, kétharmados hatalomra kerülése után egyik első dolga volt a választási rendszer alapos átalakítása. Nem untatlak ennek részleteivel, de a lényege, hogy azóta akár kétharmados többséget tudnak szerezni úgy is, hogy az ország 60%-a ki nem állhatja őket. Ehhez csak az kell, hogy az ő biztos szavazóik mindenképp elmenjenek szavazni (el is mennek, hidd el), az őket nem kedvelők közül viszont minél többen otthon maradjanak. Vagyis te is kellesz hozzá, a te távolmaradásod is be van kalkulálva, rád is számít Orbán Viktor. A gépezet részévé tettek úgy is, hogy határozottan kerülöd a politikát!

Hogy döntesz? Teljesíted az elvárást és támogatod a Fideszt abban, hogy a következő pár évben is háborítatlanul ellophassák, amink még megmaradt? Hogy épüljenek a stadionok, rothadjanak a kórházak? Szeretnéd, hogy továbbra is egyfolytában plakátokon utálkozzunk, hogy a véleményt nyilvánító középiskolások 50 ezres "közlekedési" bírságokat kapjanak, s hogy Orbánék elégtételt vehessenek az ellenfeleiken (azaz bárkin), ahogy ígérték? Akkor csak annyit kell tenned április 8-án is, hogy minél messzebb elkerülöd a szavazókörödet.

Ha viszont a te hócipőd is tele van ezzel az egész felfordulással és mocsokkal, ha visszakapnád már azokat a nyugalmas hétköznapokat, amelyeken nem jön szembe mindenhol valami migránsozás, sorosozás, EU-zás vagy ENSZ-ezés, amelyeken nem harcolunk folyton egy aktuális fantom-ellenséggel, hanem a kormány csendben teszi a dolgát kizárólag a valódi problémák megoldásán fáradozva, akkor most az egyszer mindenképp kerekedj fel kérlek, s nézd meg, hogy is néz ki egy szavazófülke belülről..;)

Több millióan leszünk hálásak érte.


 




 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://nertelenito.blog.hu/api/trackback/id/tr4013781884

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Medgar 2018.03.28. 23:00:05

"Ha viszont a te hócipőd is tele van ezzel az egész felfordulással és mocsokkal, ha visszakapnád már azokat a nyugalmas hétköznapokat," ezen hangosan felröhögtem...

Rohadtul utálom a fideszt, de igazi káosz akkor lesz amikor a "kormányváltókoalició" esetleg nyer és elkezdődik az osztoszkodás.

tompus 2018.03.28. 23:20:53

Az érvelésedben ott a hiba, hogy hiába szar a fidesz, a többi párt még rosszabb választás lenne.

VáradiJános 2018.03.29. 00:21:32

Igazad van, rá is beszélek egy tucat passzív embert, hogy most menjenek el és szavazzanak a jobbikra vagy a fideszre

mgdé 2018.03.29. 00:30:50

@tompus:
A fidesznél nincs jobb? :DDD
Napi egy korsó jófajta - mondjuk cseh - friss, hideg ingyensör minden egyes választópolgárnak (nagy tételes áron), nagyon max. 500 milliárd Ft/év. Évente alig 5 db Mészárosegyévigazdagodása.
Hát nem ér meg ennyit Magyarország folyamatos vidám szeressükegymástgyerekek életérzése a jelenlegi bolond - s sajnos egyre inkább vérgőzös - gyűlölködés helyett?
Azerbajdzsán helyett végre-végre Bhután testvérországa lehetnénk.
Na ugye!

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.03.29. 05:38:50

De, mind megyünk szavazni. A ballibeket leváltjuk jövő vasárnap.

Exploiter 2018.03.29. 07:02:38

Mindegy, h hány potenciális szavazó van, ha nem képviseli őket senki.
Az utóbbi jónéhány választás óta ez az első alkalom, hogy egy párt programjának legalább 60%val egyetértek, el is megyek rögtön.
A szavazás kedvéért kár lett volna.

2018.03.29. 07:29:54

Számtalanszor felteszem a kérdést magamban, hogy kik azok, akiknek a Fidesz jobb bárminél is. Semmi, de semmi programjuk nincs, semmit nem tesznek, csak zaklatnak, pocskondiáznak és lopnak. Akik hasznot húznak a kormányzásuk alatt, azok a bűnözők és a buta mélyszegények, akik hozzájutnak ilyenkor 1 liter tejhez. Nem hiszem, hogy előbbiek ilyen sokan lennének, utóbbiak meg nem győzhetőek meg, hogy kaphatnának ettől többet is, ha már tisztességgel dolgoznak. Ettől csal jobb lehet! Sőt, ettől csak jobb volt amióta a föld kerek!

Exploiter 2018.03.29. 07:49:30

@abcd1234:

Mondok példát. Ahogy nézem, a körzetemben egy olyan párt van a fidesz után, amivel semmiben, de semmiben nem értek egyet. 0, zéró. Ha ez a két lehetőség van, akkor inkább nem ők. A párt, akire szavazni fogok, pont nem esélyes sajnos, de nem tehetem meg, hogy valaki olyanra szavazzak, akit egyáltalán nem akarok kormányon látni, csak azért, mert a mostani kormánypárt szar. Marad az optimizmus, hogy hátha van még egy jópár ember, aki hasonlóan, elvek alapján gondolkozik, még akkor is, ha kicsi az esély.
Ez a választás tragédiája, mindenki választójogot kap, csak azért, mert lélegzik. Így csak a tömegpártoknak van esélye. A tömeg meg de facto hülye, így a tömegpártok is azok. És igen, van rosszabb, mint a fidesz, bár nagyon kell érte dolgozni.

werinter 2018.03.29. 07:54:25

@abcd1234: "kik azok, akiknek a Fidesz jobb bárminél is" erre nagyon egyszerű a válasz.
Az egyik ilyen csoport, a tudatlan, a politikában teljesen tájékozatlan, esetlegesen egy doboz cigarettával vagy valamilyen csekély támogatással lefizetett ember. Ők többnyire a legkiszolgáltatottabb helyzetben élők, társadalmi, földrajzi periférián lévő emberek.
A másik csoport egyértelműen a rendszer haszonélvezői, akik pl. trafikot nyertek, földhöz jutottak.
Ide tartoznak a különböző oligarchák, nyilván nem mindegyikőjük van reflektorfényben, mint pl. Mészáros Lőrinc, és nincs is akkora súlyuk, de mindenképpen jól jártak a Fidesszel.
A harmadik csoportba azok tartoznak akik minden, a kormányhoz köthető undorító, gyomorforgató mocskolódás és gátlástalan lopás, rablás ellenére úgy hiszik, hogy a Fidesz a kisebbik rossz.

Jam Clerk 2018.03.29. 10:42:47

"Abban az időben, talán most már nem, az volt az államgazdászati főelv, hogy „stehlen und stehlen lassen.” Lopni és lopni hagyni.
Nyugodalmas, békeszerető irányelv.
Hanem ennek a jó szisztémának is volt egy ellensége, egy francia irányelv. Hiába, az a francia csak mindenben ellensége a németnek.
Ez pedig az, hogy „ôte toi, que je m’y mette.”
Szabadon fordítva: „eredj onnan, hadd lopok már én is!”
(Jókai Mór: Az arany ember)

Ameddig az úgynevezett demokratikus kormányváltó ellenzék nem képes meggyőzni, hogy van egyéb célja is a kormányváltással, mint hogy most ők férjenek a kondérhoz - nem kell több, csak mutassanak valami víziót arról, mit szeretnének, és ne lózungokat pöfögtessenek, meg hogy orbántakaroggy -, addig nincs értelme szavazni, se pro, se kontra. A fideszéket nem támogatom, a másik, vegyesfelvágott jellegű oldal pedig nem győzött meg, még protestszavazásra sem.

stim 2018.03.29. 11:20:03

A nyugalom visszaszerzése fontos mert nyugalomban jó élni.

Hogy megértsük, hogy mikor lesz nyugtunk ahhoz meg kell érteni, hogy kik okozzák a feszültséget.

A franciák most temettek el egy hőst, nemzeti zászlóval letakart koporsója előtt hajtott fejet Macron elnök.
Sok főhajtás lesz idehaza is ha beengedik a migránsokat. Tehát aki erre szavaz az majd piros-fehér-zöld trikolorral fedett koporsóktól is búcsúzhat ha ide bezúdul ellenőrizetlen személyazonosságú és hátterű tömeg.

És ebben semmi költői túlzás nincs. A feljebb leírt kép Franciaországban realitás. A hétköznapok része.

Ki szeretne itthonra is ilyen alkalmakat?

A nyugtalanság oka a túlnépesedés, a klímaváltozás és az emiatt kialakuló fegyveres konfliktusok. Amelyik ország kinyitja a határait akonfliktusok előtt az importálja a konfliktusokat.

Nem a problémát kell idehozni hanem a segítséget odavinni.

Véleményem szerint ha csak töredékét költenék azok az államok segítségre akik a vízhiányos területeken harcoltak és fegyvert adtak el akkor már sokkal éléhetőbb lenne ez a Föld bolygó és kevesebben akarnbának helyekről eljönni ha fegyverek helyett vízhálózatba invesztálnának.

Ezt csak az teheti meg akinek van rá pénze.

Más. Számoljunk le azzal az illúzióval,l hogy a zöldhatáron programozók, szívsebészek és atomtudósok szöknek át. Akinek ilyen képességei vannak az tudja mennyit ér és ezt kívánja paírokkal igazolni. Ha egy cég meghívja akkor fizetik neki a repjegyet is és nem a déli határon fog próbálkozni hanem átrepülve felettünk egyenesen húz Németországba vagy más, nyugati európai országba. Akik pedig se nyelvet se szakmát nem tudnak nem kell, hogy jöjjenek. Erőnkhöz mérten segítünk ott ahol mi gondoljuk. Hungary helps.

Európai Föderáció.

A világ a technológiának köszönhetően egyre kisebb és látszik, hogy azok a hatalmak versenyképesek aki elég nagyok hozzá. USA, Kína, Oroszország. Európa is elképzelte, hogy majd homogén és egybefüggő egész lesz. Európa NEM homogén. Európa változatos, sokszínű, olyan multikult ahol nemzetek alkotnak karakterében eltérő és mégis európaian hasonló kultúrát. Különböző nyelvek és kultúrák vannak. Ebben nagyon hasonlít a KundK-ra, az Osztrák-Magyar Monarchiára. Ahol a közös pénzre 13 külöféle nyelven volt felírva a pénz neve. Valamiért a sokan úgy vélték, hogy ez a népek börtöne és fel akarták szabadítani a bene élő népeket. Mi, magyarok is függetlenek kívántunk lenni ahogy a csehek is. Pedig ha megnézzük a volt KundK birodalmat látjuk, hogy törekedtek a fejlesztésre. Építkeztek, amikor a gőzmozdony a gőzgépek miatt megjelent vasúthálózatot építettünk ki und so weiter. Mégis úgy éreztük, hogy a függetlenség előbbre vinne minket és ehhez azóta is ragaszkodunk.

Vajon jobb lenne-e egy Európai Föderáció?
A fő problémát abban látom, hogy a brüsszeli központ és az európai intézmények részéről egyértelmű kettős mérce és rendszeres nyomásgyakorlás tapasztalható.

2004 óta vagyunk az EU tagja. A rendszerváltás utáni nagy privatizációs hullámban sok olyan dolgot adtak el idehaza az MSZP-SZDSZ szervilis módon amit igen drága pénzért kellett visszavásárolni vagy nem is lehetett. A kedvenc régi csokimárkáinkon már külföldi logó díszeleg, nem nekünk tejel a gyártása.

Az EU pénzt adott arra, ha egy szőlősgazda kivágja a szőlőtőkéjét. Az én öregapámnak volt szőlője (sőt, szöllője) és aki egy életen át neveli a tőkéket annak azt kivágni szentségtörés. És ez egyben kiváló szimbóluma is az EU természetének ami miatt a függetlenségünk megőrzése a saját érdekünkben kötelező.

Ők nem feltőkésíteni akarnak hanem a saját tőkéjük gyümölcsét akarják ide exportálni. És ha találnak kollaboráns kormányt aki ezt engedi nekik azt becsben tartják mint a hasznos árulókat. De nekünk nem biznisz nem a sajátunkat csinálni. Az elmúlt 8 év azt mutatja, hogy a függetlenséggel jobban járunk. Még akkor is ha ez a függetlenség valójában szimbiózis sok esetben. De ez rendben is van mert inkább kereskedjünk mint háborúzzunk. Azt hiszem ez lehetne az EU jelszava.

A feszültségre/nyugalomra visszatérve. Lehet panaszkodni, hogy a kormány Sorosozik, valójában Soros Sorosozik:) És mindaddig amíg ideológiától vezérelve le akarja bontani az állami intézményeket addig ez a feszültség fennáll. Erre számíthatunk a választások után is valószínűleg hiszen Gyuri bácsi nem valószínű, hogy feladja áldatlan tevékenységét a választások után.

Vajon jobb lenne a "hagyod magad hamarabb szabadulsz" megoldás? Ha behódolsz akkor nyugtod lesz? A trikolor koporsó azt mutatja, hogy nem lesz nyugtod. Ez életveszélyes. A cél a küzdés maga. Én értékelem ha valakiben van küzdőszellem de tudnia kell megválasztani, hogy milyen célt szolgál. Nehogy saját maga alatt vágja a fát azzal, hogy saját maga és utódai biztonságát és jövőjét veszélyezteti ideológiai lapon.

Jussanak eszünkbe a nemzeti színű koporsók és a kivágott szőlőtőkék, hogy értsük mi az ára a függetlenség feladásának. Nem lehet feladni és arra kell szavazni akiből az ember kinézni, hogy ellenáll nem behódol.

stim 2018.03.29. 11:29:22

Azoknak akik háborúkat indítanak és tömegeket mozgatnak, emberekkel kereskednek azoknak nincs különbség a szőlőtőke és az emberek között. Azt nézik mi mennyit hoz. Nem bevándoroltatni kell, hogy a hasznot hozó háborúk emberveszteségét enyhítsék (értsd: legalizálni a háborút) hanem zöld energia, vízhálózat és születésszabályozás. A Föld nem nő, a homo sapiens népessége igen.

Vagy saját akaratunkból korlátozzuk magunkat és fogyasztásunkat vagy a brutális szükség fog rávinni minket.

aszfaltparaszt (törölt) 2018.03.29. 11:39:49

meggyőztél buzikám megyek a fideszre szavazni, leginkább azért, hogy megpukkadj, ha gyűlöletkeltésnek tartod azokat a plakátokat, amelyek az ország népét fenyegető inváziós hordaveszélyt emelik ki

nnnnnnnn 2018.03.29. 12:05:50

mindenki akinek 80-nál magasabb az IQ-ja, tudja, hogy ez a választás arról szól, sikerül e a V4-ek bevándorlásellenes politikáján végre rést nyitnia az európát iszlamizálni készülő brüsszelnek és kebelbarátainak.
azt is tudja mindenki aki idősebb mint egy általános iskolás, hogy milyen könnyen venné meg kilóra brüsszel és sorosék a kizárólag a pénz miatt politizáló balliberális politikusokat, és sajnos minden jel arra utal, hogy a jobbikot is.

stim 2018.03.29. 12:08:28

A nyugalomról még annyit, hogy kellően stabil kormány elég ahhoz, hogy a jövőben a nyugalmat biztosítsa az országba úgy bent mint kifelé is.

Ahol olyan kormány lesz ahol a koalícióban nincsen összetartó erő, nincsenek közös elvek viszont (ne legyen kétségünk) elkezdik egymást nyírni amint ahtalomra kerülnek... nos, ott ne várjunk nyugalmat mert maga a kormány lesz az amelyik a feszültség újabb forrása és egymással versenyzve fogják kiárulni az országot, csakhogy egy-egy zsíros üzelten ők tudjanak egy kis közvetítői díjat fogni. Ne tévedjünk, az ellenzék nyolc éve éhezik, kell neki közpénz. Lehet, hogy kellő jutalék fejében ismét megemelik a jegybanki alapkamatot és a megtakarítások az infláció miatt elkezdik elveszteni az értéküket ahogy a bérek és a nyugdíjak is. Az MSZP-SDSZ ezt csinálta. Miért várunk mást?

A gazdaság állapotát tekintve talán az eurót is bevezetik. De ha megnézzük a Portugália, Italy, Greece, Spain csapatot akkor látjuk milyen jó az ha az eurót ráküldik egy nem túl erős országra. Ki szeretné ezt?

Szóljon valaki ha életszerűtlennek tartja az elképzelésemet.

Szél Bernadett (ha jól értesültem) kijelentette, hogy megszüntetné a CSOK-ot (ki vállat gyereket mostanában?) és a KATA-t is. Sok KATA-s kényszervállalkozó, ez számára a legkedvezőbb (értsd kifizethető) vállalkozási formája.

A Jobbikot nem tudom komolyan venni, hol anitszemitázik, hogy a Spinóza házban egyeztet ballibekkel indulásról. Ilyen alakoktól minden kitelik és ettől nekem választhatatlanok.

Kunhallmi Agnes. 2018.03.29. 12:34:19

"Te komolyan nem akarsz szavazni még most sem?!"

Felesleges szavazni, mert a fideszt ugysem lehet legyozni, es a szavazatok csak legitimaljak az orbanrezsimet. Es ha tul sokan fognak szavazni, 70 %-os reszvetelnel, a kis partok dk, mszp, lmp kifognak esni a parlamentbol.

CyberPunK 2018.03.29. 12:42:37

@Kunhallmi Agnes.: Mert aztán a DK,MSZP,LMP hármasra olyan nagy szüksége van a parlamentnek és az elmúlt 8 évben is olyan sokat csináltak. :D

Az a baj veletek, akik azt hiszik, hogy bármi változni fog a választásokkal, hogy nem látjátok a lényeget. Nem a pártokkal van a baj, hanem már magával a rendszerrel.

A KÉT MILLIÓ MENTI MEG EUROPÁT 2018.03.29. 12:44:05

"Ha viszont a te hócipőd is tele van ezzel az egész felfordulással és mocsokkal, ha visszakapnád már azokat a nyugalmas hétköznapokat,"

Igen, ahol arabok bekesen alakakbarozva gyilkolgatnak, nemieroszakolnak, kamionnal gazolnak, az egy csodas vilag lenne , ugy varom.

stim 2018.03.29. 12:55:53

még pár szót a DK-ról.

Vizitdíj, fizetős egészségügy és oktatás.

Azok akik most berik a dobot, hogy legyen jobb egészségügy meg jobb oktatás az mit fizetne érte? Tudom, fotelből könnyű rávágni, hogy jobban megérné. MI is érné meg jobban pontosan? Tudja valaki, hogy ha fizetős az egészségügy akkor az mennyibe kerül ahhoz a TB-hez képest amit most befizet? Ha befizeti?

Oktatás. Sokan panaszkodnak, hogy sokat kell tanulni. Ez a probléma megoldódik ha:
-fizetős lesz az oktatás
-többkulcsos adót kell fizetni és (fizessenek a gazdagok) de ki mondja meg, hogy ki számít gazdagnak és hol lesznek meghúzva az adósávok és a tisztelt adófizetők?

A DK vezetője Gyurcsány Ferenc aki kardlappal, gumilüövedékkel lovasrohammal darálta le a békésen tüntető emberek tömegét 2006 október 23-án. Amire Európa kussolt.
Ekkor akussra számíthatunk minden nemzetet, tehát minket érintő jogtiprásra, ne tévedjünk. Gyurcsánynak feleségén keresztül TALÁN van némi banki érdekeltsége is, lehet, hogy érdekelt abban, hogy a bankoknak menjen jobbban és nem a magyar állampolgároknak.

Ő maga is beismerte, hogy ha ezt a szedett-vedett ellenzéket választják meg akkor itt káosz lesz.

Ki akar káoszt? Azok akik most szavazni mennek nem biztos, hogy átérzik, hogy 4 év alatt mekkorát tud fordulni itt a világ ha ezeknek a a kezébe kerül a kormány rúdja de kormányozni nem tudnak.

Fletó túlmozgásosan, ambíciózusan őszinte, vannak ilyenek:) Nem az a baj ha valaki őszinte. Az ősződi beszéd is őszinte volt. Csinálni akart valamit mert ambíciózus. Irritálta a tesze-toszaság. Az a baj ha az őszinteségével azt mesélte el, hogy az MSZP ötlettelen, alkalmatlan emberekből áll és nem csináltak 2 évig semmit. Viszont 23-án beparázott és megverette a népet. A nép nem felejt.

Most GYF egy neoliberális pártot kíván csinálni. Piaci alapú egyészségügy, oktatás... és még ki tudja mi lesz piaci alapú. Ki szeretne fizetni az oktatásért és az egészségügyért?

Dr.oid 2018.03.29. 13:16:24

Esetleg mozgósította volna az eddigi passzívakat is, ha az "ellenzék" koordinál és minden választókerületben csak 1 (azaz egy) db ellenzéki jelölt marad. De persze mindezt időben kellett volna, hogy az eddig passzív szavaZOOkban ápr. 8-ig tudatosodjon is, hogy már csak a poén kedvéért is érdemes lenne elmenni szavazni, hogy a FIDESZ kizárólag listán kerülhessen be az Országgyűlésbe. :)

Hajdú Peter 2018.03.29. 13:32:17

@Kunhallmi Agnes.: Egyetertek, en is mindenkit arra biztatok, hogy ne menjen szavazni, mert csak meg nagyobb hatalmat fognak kapni, es a kis partok veszelybe kerulnek.

konrada 2018.03.29. 13:50:20

@Dr.oid:
...na ja.
...csak hát azért vant öbb jelölt, mert több párt van, és abból többnek nagy támogatottsága.
No most: ha azok egyforma meggyőződésűeket képviselne, akkor tán ki is lehetne egyezni (lásd DK-MSZP), de hogy hogyan képviselné egy jobbikos jelölt egy városias liberális, vagy DK-s a szalonnáci vidéki érdekeit az nem igazán elképzelhető: ti. pont egymás ellenében jöttek létre ezek a pártok, így szavazóiknak magukat kéne szembeköpniük.

Magyarán: mitől lenne jobb egy balos szavazónak, ha átszavazása miatt pártjuk a jobbiknál lenne kifutófiú, vagy fordítva? A probléma pont az, hogy jobban utálják azt, amit a másik párt képvisel, mint a kormány.
Na ezért hülyeség ez az átszavazásra buzdítás. Nem véletlen hogy pártszinten csakis addig reklámozzák, hogy az ő jelöltjük az erősebb, szavazzon mindenki arra, olyan nem nagyon van, ahol azt mondják (és nem kacsintanak közben ki;), hogy a másikra szavazzon, mert azért a poltikusok tudják, ez igazából nem működik, s ha találnak pár lükét, aki elhiszi nekik, hogy rájuk kell szavazni, mert ők az erősebbek, az tiszta nyereség.;))

_B_ 2018.03.29. 14:12:33

MSZP meg DK, hagyjuk már! Egy csónakban eveznek a Fidesszel a "rendszerváltás" óta.
Az egyetlen valós alternatíva a Jobbik lenne, a Momentum meg az LMP meg jusson be minél nagyobb arányban.
De könyörgöm, ne azokat a tolvajokat várjátok már vissza!
Ők privatizációnak hívták amit a Fidesz közpénz jelleg elvesztésének, de a lényeg ugyanaz volt.

mathuska tudatosvalaszto2018.blog.hu 2018.03.29. 14:52:46

ez egy teljesen teves gondolkodas, attol meg hogy elmesz, a fidesz fog nyerni, ezen semmi nem valtoztat, attol nem kell felni, hogy az ellenzek kerul hatalomra. azert kell elmenni szavazni tobmindegykire, hogy a fidesz ne szerezzen megint, harmadik cuklusra is ketharmadot. Megha valami csoda folytan az ellenzeki partok tobbseget szereznenek a Parlamentben sem lenne koalicios kormanyzas, ettol nem kell tartni.

szovel a kerdes most nem az, ki a szarabb, vagy ki lop tobbet, hanem az, hogy hiszunk e meg a demokracioban, vagy hagyjuk putyinizalodni az orszagot mert nekunk igy is jo

Medgar 2018.03.29. 14:58:23

@stim: Réges régen be kellett volna vezetni a fizetős eü-t, lenne itt sírás-rívás a csilivili kórházak előtt, mert be nem engednék a minimálbéres józsit....

Medgar 2018.03.29. 15:01:43

@mathuska tudatosvalaszto2018.blog.hu: "Megha valami csoda folytan az ellenzeki partok tobbseget szereznenek a Parlamentben sem lenne koalicios kormanyzas," akkor mi lenne anarchia? vagy a 1x százalékos négylyuku elefántpárt kormányozna kisebbségben? Magyarázd el kérlek, mert így egy orbitális faszságnak tűnik amit leírtál. A koalíciós kormányzásra pedig csodálatos példa az szdsz maffia által zsarolt mszp-s cosa nostra...

MSZP Magyar Szemkilövők Pártja 2018.03.29. 15:21:48

@_B_: "Az egyetlen valós alternatíva a Jobbik lenne, ""
Hat persze kivallo alternativa lenne, az iszlam fanatista Vona Gabor, aki 0-24 oraban retteg allahtol.
Csak azon csodalkozom, hogy meg nem robbantotta fol magat a parlamentben, egy szoges bombaval.

stim 2018.03.29. 15:34:13

@Medgar:

a minimálbéres józsi is ember. meg szavazó is. Ez a demokrácia lényege. Ha majd olyan fizetések lesznek, hogy megengedhetjük a fizetős egészségügyet meg a fizetős oktatást akkor lehet ezeken esetleg elgondolkozni. Az egészségügy nem kevesek kiváltsága. Addig úgyis ellene fognak szavazni.

A bérek emelkedéséhez pedig több adózó kell, hogy alacsonyabb lehessen az adó. A nyugati Európa most szeretne adóharmónizációt, értsd adóemelést nálunk, olyan szintre mint náluk van. Hogy ne legyen ekkora versenyelőnyünk. Ezért is érdemes megtartani a függetlenséget.

Magyarország most versenyképes. Jobb lenne persze inkább jobban keresni mint ennyire versenyképesnek lenni de ez van, teszettünk volna nem az MSZP-SZDSZ-re szavazni akik felvitték az államadósságot 82%-ra; onnan jövögetünk lefelé... valakinek azt fizetnie kell.

_B_ 2018.03.29. 15:57:10

@MSZP Magyar Szemkilövők Pártja: az egyik fizetett fideszes bérkommentelőnket hallották...
"Hat persze kivallo alternativa lenne, az iszlam fanatista Vona Gabor"
Nesze itt a gazdád véleménye az iszlámról:
www.youtube.com/watch?v=7mLtNI13J5U

Medgar 2018.03.29. 16:14:42

@stim: Nem értem miért kell ezerszer megcáfolt butaságokat írni? Most is fizetős az egészségügy, csupán 8 józsi helyett is fizetek, és pont azt a szart kapom. Ez nem demokrácia, hanem simán lehúzás.

Sir Galahad 2018.03.29. 16:15:23

Egyre erősebb bennem a gyanú, hogy a Fidesz azért támadja ilyen primitív módon a Jobbikot, hogy oda irányítsa az ellenzéki szavazók zömét. Ha a részvétel elég magas lesz, ezáltal az MSZP kiesnek.

stim 2018.03.29. 16:31:42

@Medgar:

én értem, hogy téged zavar, hogy mások helyett is fizetned kell mert irigy vagy és aki csóró az dögöljön meg. De a csóróknak is ugyanolyan szavazata van mint neked. És ő is ember. Szokjál hozzá.

stim 2018.03.29. 16:37:56

@Medgar:

legutóbb amikor dokinál voltam nem kellett fizetnem de a EÜ ellátást csngetem ahogy illik. Amíg nem érted, hogy sokak fizetése nem teszi lehetővé a fizetős egészségügyet addig attól tartok hiányzik belőled a probléma megértéséhez szükséges empátia és gazdasági arányérzék.

Sir Galahad 2018.03.29. 16:38:03

@stim: Szerintem nem irigy, csak szeretné, ha mindenki a maga számláját fizetné, mert úgy igazságos.

VT Man 2018.03.29. 16:54:59

@Én de genere Mi:
"A fidesznél nincs jobb? :DDD "

De van, csak nem indul a valasztasokon.

VT Man 2018.03.29. 16:58:31

@stim:
"-többkulcsos adót kell fizetni és (fizessenek a gazdagok) de ki mondja meg, hogy ki számít gazdagnak és hol lesznek meghúzva az adósávok és a tisztelt adófizetők?"

Erre egyszeru a valasz, ahogy olvastam, tobb ellenzeki part netto 200-300 ezer Ft korul huzna meg a "gazdagok" also hatarat.

Pont ez a problema a javasolt tobbkulcsos adoval.

Exploiter 2018.03.29. 17:32:59

@VT Man:

Pontosan, ez egy húsbavágó érv, ha Józsi most hazavisz nettó 300-at, de egy párt ígér neki többkulcsos adót, ami havi 50+ mínusz, vagy nagyobb fizu esetén akár százezres tétel ugrik majd, vajon mennyit fog gondolkozni, mielőtt azt mondja, hogy inkább lopják el téglánként az egész országot a feje fölül, de ennyit azért nem ér a dolog...?

torró 2018.03.29. 17:47:12

Hogy lehet meggyőzni a nem szavazókat? Sehogy! Hogyan győzöl meg egy vegát, hogy egyen húst? Na? Ilyen egyszerű!

2018.03.29. 17:59:16

"Hogyan vehetők rá a sosem szavazók, hogy most kivételesen mégis?"
-Sehogy.
Miért? Azé' mert nincs alternatíva. Igen, a Fidesz szar. De szar volt és most is szar mindegyik más is. Amíg a szokásos politikai elit van a porondon minden oldalról, addig engem ez az egész színjáték nem érdekel.

De tudod mit? Igazad van. elmegyek szavazni. És tudod kire? A Jobbikra. Miért? Kizárólag kibaszásból.
Mert ha netán nyernének, akkor az velük épp ugyanakkora kibaszás lenne, mint a full impotens és köcsög mai politikai elittel. Ez az ország megérdemel egy Jobbikot. Büntiből.

2018.03.29. 18:14:27

2010: akadályozzuk meg Orbán hatalmát
2014: váltsuk le Orbánt
2018: váltsuk le Orbánt

Az értelmes ember nem valami ellen, hanem valamiért harcol. Ez kiad egy 20%-ot a pártválasztók közül. Ezen osztoznak évek óta, hol egyik hol másik párt javára. De szummában több nem lesz. És ezt képtelenek belátni.

Egészen pontosan mi akadályozza az ellenzéket, hogy:
a) Csináljanak évről évre alternatív költségvetést
b) A 2/3-os törvényeknek csinálják meg a szerintük jó változatát
c) A menekültválság kérdésében alternatív törvényeket, amiket majd megszavaznak, ha kormányra kerülnek.
d) Alternatív törvényeket, amik garantálják az egészségügy és az oktatás fenntartható fejlődését.

Mi?

Habzó szájjal Orbánozni mindenki tud. Letenni egy sokezer oldalas intézkedéscsomagot, azzal a kommenttel, hogy ezeket fogjuk megszavazni, ha beszavaztok. Na ez már nehezebb. Még a végén rájuk vetülne a konstruktivitás vádja...

stim 2018.03.29. 19:06:48

@Sir Galahad: @Medgar:

Ok, nem szeretnék minősíteni senkit, nézzünk példákat a fizetős egészségügyre. Én olyan sok külföldi példát nem ismerek csak az Obamacare-t. Ami azért jött létre mert az USA-beli fizetős egészségügyben olyan horribilis számlák vannak, hogy Obama be szeretett volna vezetni egy szociális alapon járó alap egészségügyi ellátást.

Olyat mint amilyen például a kanadaiaknál is van.

Szerintem mind az egészségügy mind az oktatásügy annyira költséges terület, hogy nem véletlenül állami feladat. Komoly gépeket, eszközöket megvenni, épületeket fenntartani olyan pénz amit nehéz ráterhelni személyenként az állampolgárra. Vannak eszközök amik gyakrabban használtak pl. ultrahang de vannak eszközök amik sokkal kevésbé kihasználtak. A beszerzéskor hogyan számolod el, hogy mennyire kifizetődő? Milyen számlát kap az aki egy ritka betegséggel egy ritka gépet, szolgáltatást vesz igénybe? Hogyan lehet így súlyozni?

Arról nem beszélve, hogy az egészségügy fejlődik, a K+F nagyon viszi a pénzt. Gondlojunka South Parknak arra a részére amikor az AIDS-et egy beteg úgy heverte ki, hogy pénzkötegeken feküdt és pénzt cseppfolyósítva adtak be neki injekcióban, hogy meggyógyuljon és láss csodát...! A pénz mint orvosság megoldotta a problémát:)! Persze lehet azt is mondani, hogy szüzességi fogadalom házasságig, szex nincs más partnerrel és ennyi, akkor nem terjed a nemibetegség. Ez egy erkölcsi tartás és elméletileg nem kerül pénzbe. Főleg, hogy most felütötte a fejét egy antibiotikumoknak ellenálló nemibetegség... Nade ez a megoldás nem minden betegség esetében használható.

Szerintem (és a vita azért élő mert sok példa van többféle meoldásra is) akkora pénzekbe kerül egyes betegségek gyógyítása ami indokolttá teszi az összefogást, a társadalmi ősszefogást.

Értem és akkor nem minőstíem, hogy valaki azt mondja jól keresek, kifizetem ha bajom van. Nem tudni kinek milyen baja lesz a jövőben.

Ugyanez a párt amelyik fizetős egészségügyet akar 200-300 ezernél húzná meg az alsó adókulcs határát. Tehát aki most azt mondja, hogy nem érdekel kifizetem könnyen lehet, hogy ugyan nem fizet az egészségügyért de fizet mint a katonatiszt ha magasabb adósávba kerül. Meggondolandó.

Az állam, a köztársaság, a közösségi gondolkodás abból indul ki, hogy ha mindenki berak egy kicsikét akkor mivel sokan adóznak mindenki szám,ára több minden elérhető mintha csak egy valaki akarna kifizetni magas számlákat. A folyamatos adózás pedig biztosítja a folyamatos rendelkezésre állást.

Ellenkező esetben biztosítást kellene fizetni. Az is az adózás egyik formája, ugyanúgy ki kell fizetni csak államok ritkábban dőlnek be mint biztosítók. Ez is meggondolandó. Az állam kezességet vállal és a következő kormány feladatának érzi megoldani a problémát ha gebasz van. Ha egy biztosító bedől azt mondja, hogy szorri, rossz kihelyezés. Vagy valami és akkor mit lehet csinálni?

Az egészségügy, az oktatás drága. Akárcsak adózni. Ezért hiszem, hogy a demokratikus intézmények a legjobb megoldás arra, hogy a közpénz átlátható módon nyomon követhető legyen és ha az állampolgárok úgy érzik, hogy nem így van akkor az vagy rosszhír keltés ami feljelentést vonhat maga után vagy korrupciós ügy amit szintén fel kell jelenteni és ki kell vizsgálni. Erre való a bíróság. Nem elég tisztességesnek lenni, annak is kell látszani.

BiG74 Bodri 2018.03.29. 19:31:19

Igen, legyen a fityisz, figyeljetek mennyit lehet még lopni a bérrettegők zsebéből.

BiG74 Bodri 2018.03.29. 19:35:21

@European citizen:
Mesélj, hol a fityisz több ezer oldalas nagyszerű intézkedési csomagja ? Esetleg beleszámít a több ezer oldal nyomozati anyag is, melyben a fityisz érintett?

Mesélj mi mellett küzdtök fityisznyamvadékok, mikor minden megfogalmazásotokban valamilyen démonizált ellenség van és folyamatos harc.m Beszéltek összevissza minden hülyeséget.

GyMasa 2018.03.29. 21:40:30

@BiG74 Bodri:
Ha adott egy jó csaj, akit kinézel magadnak, de van pasija, akkor hogy fogod megszerezni?
- megpróbálod meghódítani
- folyton hajtogatod neki, hogy mekkora hülye, hogy a másikkal van

mathuska tudatosvalaszto2018.blog.hu 2018.03.30. 00:45:42

@Medgar: annak, hogy a a fidesz elveszti parlamenti tobbseget a realitasa nagyon-nagyon csekely. barmilyen mandatumkalkulaciot nezel, mindenhol ugyanez az eredmeny. lenyegeben akkor lenne erre nemi esely, ha a valasztasi reszvetel 70-75% korul lenne. we all know, thats never gonna happen.

ha a fidesz megis kisebbsegbe kerulne, mondjuk 95-99 mandatummal, meg mindig o lenne a legerosebb, magyarul gyoztes part, ergo ot illetne meg a kormanyalakitas joga. nincs ketsegem, hogy ehhez minden kovet megmozgatnanak, akar torvenytelen eszkozoket is, ellenzeki politkusokat, fuggetleneket vesztegetnenek meg, parlamenti partokat kornyekeznenek vagy zsarolnank meg. a cel erdekeben barmit. ha ennek a forgatokonyvnek valoban realitasa, arra a fidesz tuti fel lesz keszulve, merget vehetsz.. Meg hat 100 emberbol biztosan akad olyan aki nehany millioert eladna magat es szepen atulne a fidesz frakcioban.

de rendben, legyunk vegtelenul naivak, tegyuk fel, hogy az ellenzek soraiban csak tisztesseges, megvesztegethetetlen politikusok ulnek es senki nem csabulna el, es senki nem zsarolhato meg.

ebben az esetben, az ellenzek koalicios targyalasokkal probalkozhatna, Jobbik szerzi a legnagyobb frakciot, tehat o vezetne a koalicios targyalosokat. a partok viszont sajat elemi leterdekuk miatt semmifajta kompromisszumba nem mennenek bele, mivel teljesen vilagos, hogy az egesznek igy vagy ugy, de csak elorehozott valasztas lehet a kimenetele. A legszerencsesebb esetben megallapodnanak egy atmeneti szakertoi kormanyban, amit minden ellenzeki part tamogat, es aminek a fo feladata a demoktratikus intezmenyek es valasztasi torveny igazsagossaganak helyreallitasa es a korrupcios ugyek kivizsgalasa lenne addig amig egy ujboli demoktratikus valasztast ki tudnank irni.

Kerdesedre:
igen, atmenetileg anarchia lenne.
amibol valoszinuleg megiscsak a fidesz jonni ki belole gyoztesen es kormanyt alakitana.
Ha megsem akkor a partok belatnak, hogy egyetlen lehetoseg marad, megpedig az ugyvivoi szakertoi kormany atmenetileg.

De semmi esetre sem egy osszellenzeki koalicios kormanyzas, ami politikai ongyilkossag lenne barmilyik part reszerol, az mszp es dk-n kivul nincs meg olyan part aki massal osszeallna. kell ehhez tobb bizonyitek, mint az, hogy meg a reszleges jelolt koordinalasban sem tudtak megallapodni?

mathuska tudatosvalaszto2018.blog.hu 2018.03.30. 01:04:04

@Medgar: Meg szerencse hogy ilyen nagyszeru emberek vannak az orszagban, mint te, aki 8 minimalnberes jozsi helyett fizeti a tarsalombiztositast. abba belegondoltal mar, hogy maganbiztositos egeszsegugy miert csak kizarolag joleti orszagokban van? Es miert van az, hogy a legjobb egeszsegugyi rendszerek a vilagon miert epp szocialis alapon mukodnek (Dania, Kanada)?

mathuska tudatosvalaszto2018.blog.hu 2018.03.30. 01:29:15

mellesleg ha ennyi adot fizetsz, akkor siman megtehetned azt is, hogy maganegeszsegugyben kezeltesd magad
süti beállítások módosítása